آن انرژِ ی که در موقع بار دار کردن شبکه از ژنراتور ها کشیده می شود و در موقع بی برق کردن مصرف می شود انر ژِ ی ذخیره شده در خاصیت خازنی ( کاپاسیتیو ) شبکه است و ربط مستقیمی به جریان تحریک ندارد . در شرایط ایده آل برای شارژ خازن نیرویی به ژنراتور و توربین تحمیل نمی شود . گذشته از آن ژنراتوری که 300 مگا وات توان اکتیو تولید می کند( با ضریب قدرت 0.8 ) ، 225 مگا وار توان راکتیو تولید می کند و این کم نیست . بعضی مفاهیم با هم خلط شده اند . گاهی اوقات ژنراتور در شرایط بی باری مطلق به شبکه سرتاسری وصل می شود . یعنی جریان تحریک به گونه یی است که در لحظه ی وصل ژنراتور به شبکه هیچ گونه جریانی اعم از اکتیو و راکتیو مبادله نمی کند .و اگر وصل ژنراتور به شبکه ی خودی را بخواهیم تصور کنیم بالا رفتن تدریجی جریان تحریک و به تبع آن ولتاژ دارای یک شرایط گذراست و یک شرایط پایدار . در واقع انرژی تولید شده و مصرف شده در موقع قطع و وصل شبکه دخالت دادن شرایط واقعی بر مدل ایده آل است . بعنی پذیرفته ایم خازن ایده آل وجود ندارد .
جدیدترین معماها
Recent Topics
معماهای فارسی
- DC سیستم
- الکترومغناطیس
- الکترونیک قدرت
- اندازه گیری الکتریکی
- پرسش های مفهومی
- پست های انتقال و توزیع
- تابلوهای الکتریکی
- ترانسفورماتور
- تست های الکتریکی
- حفاظت الکتریکی
- خطوط انتقال
- سیستم زمین
- سیستم های فشار قوی
- کابل های الکتریکی
- کنترل
- ماشین های الکتریکی
- مباحث عمومی
- مدارهای الکتریکی
- معماهای علمی
- معماهای منطقی
- نیروگاه
